Iš kurios pusės bežvelgtume – reklama vis veikia mus


Visokių reklamų būta visokiais laikais

Visokių reklamų būta…

 

Reklama – puikiai visiems žinomas žodis: mes joje gyvename, mes su ja gyvename, mes iš jos gyvename. Keikiame, stebimės, retkarčiais ir nusišypsom žiūrėdami – kad ir kaip būtų, ji mūsų gyvenime užima didelę dalį.

 

Dabar net vaikai darželyje žaidžia žaidimus, kurių veiksmas prasidėjo televizijos ekrane, tarpe tarp laidų arba animacinių filmukų. Manau galima sakyti, kad tai bjauri tiesa, bet mes jau neįsivaizduojame savo dienos, apskritai – viso gyvenimo, be reklamos. Ji supa mus visur ir visada: ryte įsijungus radiją arba televiziją, čia skamba iškalbingi, viliojantys reklaminiai skelbimai. Taigi, pažvelkim įdėmiau į savo kasdienybę: ar svarbi mums reklama, kaip ji veikia mūsų elgesį, pomėgius…

 

 

Pasvarstykime apie tai…

Taip, reklama sparčiai skverbiasi į mūsų gyvenimus, į įvairias jo sritis. Ji padeda mums išsirinkti prekę, formuoja interesus, papročius, nuomonę, skatina įveikti klaidas ir prietarus, tarnauja kultūriniam, moraliniam ir estetiniam visuomenės auklėjimui. Reklama potencialiems pirkėjams apibūdina prekių naudingumą, jų reikšmę, kainas, asortimentą, kokybę. Kad ir kaip stengtumėmės išvyti tą, jau tapusį įkyriu, žodį reklama iš savo gyvenimų, dažnai suprantame, kad mes patys esame lyg reklaminiai tam tikrų prekių ženklai. Ar ne tiesa?? Pavyzdžiui, vis dažniau girdimi posakiai: „aš naudoju tik šią x kosmetiką“, „aš aviu tik x firmos avalynę“ ir t.t. Ir čia puikiai darbuojasi reklamų kūrėjai.

Įdomu susipažinti su reklamų kūrėjais

Reklamos kūrėjai reklamas stengiasi padaryti kuo profesionalesnes ir įtaigesnes. Reklaminiuose pranešimuose produktui dažnai priskiriamos ir suteikiamos visai kitos savybės, nei yra iš tiesų. Čia jau klaidinanti reklama. Bet ar tokios nėra? Puikiai žinome atsakymą. Reklama daro įtaką vartotojui nori jis to ar nenori, patinka jam tai, ar ne. Nesumeluosiu sakydama, kad dažnai pasitaiko, jog reklama įstringa pasąmonėje, ir anksčiau ar vėliau, „priverčia“ nusipirkti reklamuotą produktą. Reklamos kūrėjai, pirmiausia, praneša apie prekės egzistavimą, atkreipia į ją vartotojų dėmesį. Be reklamos net ir labai gera prekė, produktas gali likti nežinomi, o dauguma pirkėjų gali nepastebėti geros parduotuvės arba įmonės, teikiančios naudingas paslaugas.

Tikrai kiekvienas iš mūsų žino, kas yra ta stebuklus daranti reklama…

…jos nepastebėti arba neišgirsti – neįmanoma. Susidurdami su ja, mes – potencialūs pirkėjai, įsijungiame į nuolatinę prekės arba paslaugos pažinimo ir vertinimo veikalą. Be reklamos nežinotume iš ko rinktis! (?) Reklamos įtaka verčia mus svarstyti: reikia šito, ar ne? Kurią firmą verčiau pasirinkti? Išvis, ar tai man reikalinga?.. Tiesa tokia, kad reklamos mūsų neverčia pirkti, jos tiesiog suteikia informacijos apie prekę. Reklama mus bandoma įtikinti, kad būtent ši prekė yra pati geriausia. Iš jos mes mokomės įtaigumo, originalumo, įkyrumo, naujovių, ir, deja, naivumo. Peikiame, keikiame, kad atsibodo reklamos, ypač tarp įdomių laidų arba filmų, bet, pripažinkim, mes į jas atkreipiam dėmesį, ir ne kartą save „pagaunam“ rinkdamiesi, pvz., kurį iš dviejų šampūną pasirinkti, ir dažniausiai nugali tas, kurį matėme reklamuojant. Tokie jau mes, persisunkę reklama, esame. Ar klystu?

Edita Steponavičiūtė, SMMK-13 grupė

Kaip skiriasi požiūris į reklamuojamą produktą, galim akivaizdžiai pastebėti, lygindami skirtingu laiku parengtą to paties produkto reklamą. Iliustracija panaudota, remiantis tinklaraščio apie reklamą informacija.

Parašykite komentarą