Studentų mokslinės veiklos skatinimas


Dumbliai. Skaistės Sireikytės nuotr.

Dumbliai. Skaistės Sireikytės nuotr.

Lietuvos mokslų taryba 2011 metais sukūrė projektą „Studentų mokslinės veiklos skatinimas“, kuris truks iki kitų metų kovo 31 dienos. 2014 metų lapkričio gale kalbindami projekto dalyvę Skaistę Sireikytę iš Klaipėdos universiteto sužinojome, kad į šio semestro mokslinius tyrimus ji pateko gavusi pasiūlymą iš savo praktikos vadovo Martyno Bučo. Mergina džiaugiasi nauja patirtimi, kuri jai leidžia susipažinti su laboratorinio darbo ypatumais.

Sulaukiau pasiūlymo

Klaipėdos universiteto, Ekologijos ir aplinkotyros valdymo trečio kurso studentė Skaistė Sireikytė apie šį projektą sužinojo vasarą. Apie tai jai papasakojo jos kursinio darbo vadovas Martynas Bučas. „Jis manęs paklausė koks mano balų vidurkis, ar jis didesnis nei 8. Taip pat užsiminė apie šį projektą ir paskatino jame dalyvauti“,– sakė studentė. Mergina mokosi gerai, jai įdomu tai, kuo užsiima, tad žinia apie skelbiamą konkursą dalyvauti projekte ją sužavėjo. „Su savo darbo vadovu aptarėme kokią temą galėčiau pasirinkti ir nusprendėme, jog ji galėtų perimti mano kursinio darbo tęstinumą „Vandens druskingumas, šviesos ir naftos poveikis Kuršių marių ir Baltijos jūros makrofitobentosui“. Dalyvavome konkurse, kuriame varžėsi daugiau nei 400 studentų iš visos Lietuvos.“, – sakė studentė. Sąrašuose ji liko17-likta iš 68 atrinktųjų dalyvauti projekte ir labai tuo džiaugiasi.

Neįkainojama patirtis

Projektas yra puiki proga susitelkti ties tuo, kas tikrai įdomu studentui. „Mano tikslas gilinti žinias pagal tematiką, kuria rašiau savo kursinį darbą. Man tai svarbu todėl, kad planuoju sieti savo gyvenimą, darbą su šia specialybe.“,– sakė trečiakursė. Tiesa, papildomų balų už atliekamus tyrimus nėra skiriama. Veikla yra popaskaitinė ir nėra įtraukta į studijų programą. „Mano darbo vadovas yra visuomet optimistiškai nusiteikęs, pasiruošęs padėti. Kilus klausimams, visuomet ieško atsakymo. Pataria kaip atlikti darbus, kad viskas vyktų sklandžiai“– gerų žodžių savo darbo vadovui negailėjo mergina. Taip pat džiaugėsi, kad vykdomi tokie projektai. „Labai džiugu, jog tokia galimybė yra suteikiama studentui, nes tai ne tik žinių gilinimas, bet ir didžiulė praktika, patirtis.“– sakė Skaitė. „Tyrimams atlikti skirtas laikas– trys mėnesiai, po kurių turėsiu parašyti apibendrinimą ir pristatyti savo tyrimo darbo eigą ir rezultatus seminare. Tiksli data dar nėra nustatyta, bet greičiausiai tai vyks sausio mėnesį. “– pasakojo studentė.

Apie veiklą

Studentų moksliniai tyrimai – parama studentams, kuri teikia galimybę I ir II studijų pakopos studentams vykdyti mokslinius tyrimus laisvu nuo studijų metu. Mokslinio darbo trukmė yra 3 mėnesiai. Ši parama išsiskiria tuo, jog ji yra gilinamojo pobūdžio ir vykdoma studijų semestro metu (pavasario arba rudens). Šie moksliniai tyrimai teikia galimybę studentui gilinti dalykines žinias bei praktinius (laboratorinius) įgūdžius.

Paraiškų teikimas

Paraiškų konkurse gali dalyvauti visų Lietuvos aukštųjų mokyklų ir mokslo institutų dėstytojai (tyrėjai) kartu su studentais. Pavasario ir rudens semestrų metu atliekamuose tyrimuose gali dalyvauti I ir II pakopos studentai. Tiesa, pavasario semestro moksliniuose tyrimuose negali dalyvauti baigiamųjų kursų studentai. Studentui atliekančiam mokslinį tyrimą yra skiriama 1560 litų stipendija. Institucijai, kurioje mokosi studentas taip pat yra skiriama iki 1875 litų suma. Šie pinigai skiriami už tyrimų vietos sukūrimą bei mokslinių tyrimų infrastruktūros parengimą.

Rasa Šmatavičiūtė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: